Stress

Je bloeddruk stijgt, je spieren spannen op…
en je hartslag stijgt.
Positieve stress helpt je om goed te presteren
en snel reageren als het nodig is.
Daarna herstelt jouw lichaam zich en ontspant je.
Het lichaam bouwt reserves op.

Zijn de herstelmomenten met korte ontspanning,
dan worden de reserves altijd gebruikt.
Het lichaam heeft geen tijd om nieuwe reserves op te bouwen.
Wekelijkse druk, traumatische gebeurtenissen, ziekte of overlijden kunnen bij aanhoudende stress lang duren.​

Tips

Stress heeft een impact op het lichaam.
Scan je lichaam en merk op waar de stress zich manifesteert.
Doe een lichaamsscan. Begin bij de voeten. Bepaal wat je voelt vanaf de voeten, de benen en ga door naar je hoofd.
Gevoelens en emoties zijn gekoppeld aan een fysiek gevoel. Oordeel niet.
Deze oefening is ontspannend.

Als de techniek niet direct werkt, haal dan diep adem en herhaal de oefening.
Wanneer je nog geen bevredigend resultaat hebt, is er een diepere oorzaak, zoals gedachten, overtuigingen, die je naar de stress sturen en je niet laten ontspannen.

Welke situatie stress veroorzaakt is persoonlijk. Eindejaarsperiode. het maken van vakantieplannen, de dagen voor de vakantie, examenperiode, … Met de Roots-to-Bridges methode is men zich bewust van de beperkende overtuigingen. Ze kunnen emotioneel pijnlijke momenten zijn en noodzakelijk. Het is de bron voor een nieuwe sterke overtuiging om te vormen en toe te passen.

Stuur me een mail en ik neem snel contact met jou op.